Logo Torn  
19 09 10 POZNAŃ
koperta
 
News

 12-10-2010

Zakupy, zakupy!
 20-07-2010

Pirelli wspiera najmłodszych.
 09-06-2010

Wracamy.
 18-05-2010

Wywiady ze zwycięzcami klasy STK 600 Junior
more
 
kalendarz

 01-02.05.2010 - Modlin
 15-16.05.2010 - Brno
 03-04.07.2010 - Slovakiaring
 24-25.07.2010 - Most
 07-08.08.2010 - Poznań
 21-22.08.2010 - Poznań
 18-19.09.2010 - Poznań

Brak pluginu Flash
strefa
02-07-2009Autodrom Most

Ledwo z Brna wróciliśmy, nawet się nie zdążyłem dobrze rozpakować, a już kroi się kolejny wyjazd. Znów do Czech, tym razem trochę dalej – Autodrom Most. Samo miasto Most leży niedaleko Teplic, w sumie, to do Pragi jest przysłowiowy „rzut beretem” - niecałe 100km.

Sam tor i wyścigi mają bogatą, długą historię. Pierwsze zawody dla motocykli rozegrano w Moście w 1947 roku, tor wyznaczony był wokół budynków miejscowego browaru. Pięć lat później odbył się pierwszy wyścig samochodowy. W kolejnych latach forma zawodów, jak i trasy była zmieniana, tor wyznaczano na ulicach miasta, lub na okolicznych drogach. Szybko stało się faktem, że Most wpisuje się w kalendarze wielu serii wyścigów. Zawody były rozgrywane na zaimprowizowanych torach, w pewnym momencie trasy wyścigu wiodły fragmentem nowej drogi szybkiego ruchu, biegnącej w pobliżu stacji kolejowej. Tor miał wtedy 3450 metrów długości i stał się bardzo popularny, w 1979 roku rozgrywano na nim naprawdę prestiżowe wyścigi samochodowe. Wreszcie, po wielu latach, w obliczu rosnących wymogów bezpieczeństwa, zdecydowano się na budowę całkowicie nowego obiektu, położonego po drugiej stronie miasta.

Inwestycję zaplanowano na terenie opuszczonej kopalni odkrywkowej, pierwsze prace rozpoczęto w roku 1978, a w 1983 obiekt oddano do użytku. Tym samym zakończyła się w Moście historia wyścigów na obiektach wytyczanych z istniejących dróg publicznych.

Co ciekawe, pierwszy projekt toru został przedstawiony w roku 1976, grupa projektantów kierowana przez Vaclava Paura włożyła w niego mnóstwo pracy. Opierali się na swoich obserwacjach i wiedzy zdobytej podczas krótkich wizyt na torach w Hockenheim i Nürburgring, a informacje dotyczące przepisów FIA i FIM czerpali w głównej mierze z prasy i relacji telewizyjnych z zawodów. Tak pokrótce przedstawia się historia Autodrom Most, obiektu zajmującego powierzchnię około 140 hektarów.

O czym pamiętać? Cóż, ogólne założenia są takie same, jak w przypadku wyścigów w Brnie. Warto brać sobie do serca wszelkie uwagi, które miała na ostatniej rundzie czeska komisja techniczna, ponieważ panowie skrupulatnie wszystko notują. Jeśli zwrócili uwagę na cokolwiek w Waszych motocyklach, to z pewnością jeszcze raz przyjrzą się temu. Dla spokoju ducha i pewności siebie, warto szczegółowo sprawdzić regulaminy techniczne Alpe Adria i FIM i przejrzeć motocykl.

Tym razem zawodnicy Pucharu Polski nie będą mieli tyle możliwości treningów, co w Brnie. Tu, starym zwyczajem, otwarte klasy pucharowe Volna do 600 i Volna do 1000ccm, będą ścigać się w piątek! Istotna sprawa – nawierzchnia toru w Moście nie jest idealna, ba, wypada raczej porównać ją do starej nawierzchni Toru Poznań i dodać kilka niespodzianek, typu koleiny pozostawione po wyścigach samochodów osobowych i ciężarówek :) Jest wesoło! Szybko trzeba też rezerwować boxy. Koszt wynajmu: 11.400 koron od piątku do niedzieli + 1750 koron za czwartek. Do tego doliczyć trzeba kaucję zwrotną w wysokości 2000 koron.

Warto też zabrać ze sobą kąpielówki - w Moście jest zacny aqua park, gdzie można popluskać się w basenach, odprężyć się w jaccuzi, czy poszaleć na zjeżdżalniach.

 

Regulamin ACC - Most.
::: evil :::
Logo MB
Copyright© 2009 TORN RACING TEAM. Wszelkie prawa zastrzeżone. Logo jPalio